Pannkaksmuffins

Pannkaksmuffins   12st

3dl vetemjöl

0,5tsk salt
1tsk Vaniljsocker
4dl mjölk
4 ägg
1msk smör till formen
(Jag hade även kanel i) 

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
Smörj en muffinsplåt med smör.
Blanda samman vetemjöl, salt och vaniljsocker.
Vispa ner mjölken.
Vispa ner 3 av äggen och 1 äggula.
Vispa den separata äggvitan och vänd ner den i smeten.
Häll smeten i formen.
Grädda mitt i ugnen i ca 15min


 
 
 
 
 
1 Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan:

skriven

Sv: Självklart ;)

Haha, jag har mina stunder!

Yees, hela helgen och en extra dag eftersom jag har hemstudier. Så ikväll blir det "Så ska det låta" med mamsen och min bonuspappa (:

Mängder av kramisar till underbara dig! <33

2 Rebecca:

skriven

Oj det har jag aldrig hört talas om :) intressant!
ska man äta det som mat eller fika?

3 Kattis:

skriven

Låter verkligen supergott...måste testas!:)

4 malin:

skriven

Men åh så ser så gott ut, måste ju testas!

5 Nathalie Tegelstam:

skriven

Mums vad gott, måste testa :) kram

6 NICOLE:

skriven

Det lät spännande ;D

7 linah:

skriven

så gottt:D så fin blogg!

8 Susan:

skriven

Så gott!
I stil med amerikanska pannkakor.
Det receptet knycker jag.
Tackar!

Kraaam

9 mamma mindy:

skriven

Godmorgon vännen..Här är det bra med mig och min dotter..Min son är hemma med feber och snuva och det är såna tider nu tråkigt nog,,man får gilla läget och göra det bästa på sitt sätt ändå.
Hoppas att allt är bra med er där bort runt knuten..kram kram

Kommentera här: