Vila i frid!!

I eftermiddags blev en person mördad.
En person jag umgicks med i tonåren! 
 
Vila i frid Andjelo!!
 

Polisen larmades vid 16.32-tiden om ett bråk utomhus i centrala Skurup.

Flera poliser och ambulans skickades mot platsen, och på vägen fick de veta att en person är allvarligt skadad.

– Vid 16.46 är första patrullen på plats och kan konstatera att det finns en avliden man på platsen, säger Stephan Söderholm, informatör vid Skånepolisen.

Sent på lördagskvällen hade polisen identiferat mannen. Det är en man i 35-årsåldern som har sin bostadsadress i Skurup. Mannen är känd av polisen, skriver Skånepolisen på sin hemsida.

Vittne: Jag såg en yxa

Flera vittnen såg hur minst tre personer gav sig på en man.

Aftonbladet har pratat med en person som var bara några meter från bråket som ledde till 35-åringens död.

– Det var med tillhyggen. Det jag hann se kändes som metallpåkar och jag är 99 procent säker på att jag såg en yxa, även nån sorts kniv, säger vittnet.

När bråket utbröt sprang vittnet därifrån, men återvände en liten stund senare.

– Då låg det en person kvar där. Han gjorde nog sista rycket när vi kom fram, säger vittnet.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen ha fått ett slag i knävecket så att han ramlade ihop. Därefter så ska han ha huggits med en yxa när han låg på marken. Efter att gärningsmännen flydde från platsen ska mannen ha försökt resa sig, men fallit ihop igen.

"Vi skrek sluta, sluta"

Aftonbladets reporter på plats i Skurup har träffat en person som blev vittne till händelsen.

Han såg hur tre killar i 25-årsåldern misshandlade en ensam man. De slog honom bland annat med ett moppskaft.

– Vi skrek sluta, sluta, vad håller ni på med. Men de brydde sig inte, de bara fortsatte att slå och sparka på mannen som låg ner, säger vittnet.

När de tre männen flydde från platsen sprang vittnena fram till mannen som låg kvar.

– Han var blodig i hela ansiktet, säger vittnet.

"Blev huggen när han låg ner"

Thomas Hansson bor alldeles i närheten av brottsplatsen. Han hörde bråk utanför och gick ut med hunden för att se efter.

Då såg han den mördade 35-åringen ligga orörlig på en gräsplan vid Folkets park.

Han pratade med en av ambulansförarna som ska ha sagt att offret slogs ner med tillhyggen. Därefter ska han attackerats med någon annan form av tillhygge som gett ett "dödligt menat snitt".

– Det är väldigt läskigt att det har hänt här, mitt på ljusa dagen, säger Thomas Hansson.

Försvinner på moped

En kvinna som bor i närheten av brottsplatsen säger att hon tror sig ha sett de fyra inblandade männen redan vid 16-tiden.

Hon berättar att männen försvann ner på en sidogata. Efter en stund kom bara tre av dem tillbaka och försvann på moped, varpå en av dem återvände och hämtade en väska som låg slängd i en buske.

– Det är så fruktansvärt. Det är hemskt att det har hänt precis här i lilla lugna Skurup, säger kvinnan.

Stort område avspärrat

Polisen spärrade av ett stort område i de centrala delarna av den skånska landsbygdsorten under kvällen.

– För att vara säkra på att fyndplatsen av mannen är samma som brottsplatsen, säger Stephan Söderholm.

En förundersökning om mord inleddes, och under kvällen togs den över av länskriminalpolisen i Skåne.

– Vi har fått fram en del uppgifter vid intervjuerna med folk på plats. De bearbetas och vi gör en del kontroller och undersökningar under kvällen, säger Stephan Söderholm.

Ingen utpekad som misstänkt

Gärningsmännen var inte kvar på platsen när patrullerna kom, och polisen ägnar sig nu åt spaningsinsatser för att säkra den misstänkta gärningsmannen – eller gärningsmännen.

– Vi håller på att reda ut om det är en eller flera, sa Stephan Söderholm i början av kvällen.

Källa: Aftonbladet

1 danten89:

skriven

Kunde inte läsa det hemska.. men samhället håller på att spricka.
Om bara fler folk kunde få jobb, så dem fick annat att tänka på istället för att göra av med varandra :((((

vem fyllde år?=)
vad bjöds ni på? ;)

jaså? för mig att du skrev om nåt paket för ett tag sen? kanske var det smakprover av nåt eller s¨å^^

eller dem kanske heter snusklubbor^^

kram

2 danten89:

skriven

Kunde inte läsa det hemska.. men samhället håller på att spricka.
Om bara fler folk kunde få jobb, så dem fick annat att tänka på istället för att göra av med varandra :((((

vem fyllde år?=)
vad bjöds ni på? ;)

jaså? för mig att du skrev om nåt paket för ett tag sen? kanske var det smakprover av nåt eller s¨å^^

eller dem kanske heter snusklubbor^^

kram

3 Tessie:

skriven

Men fy farao!!!!! Jag beklagar sorgen.. shit vad hemskt!!!!!

SV; Bullarna var goda. Åt du någon bulle idag? (igår blir de väl nu, kl är 01.51)
Vi ses så ofta vi kan, när de ges tillfälle!

4 Carolina Thoor:

skriven

Beklagar :/

Ja, självklart ska man äta en bulle :D det är ju hur gott som helst!

Ja, men undersköterska kommer jag bli den 5 Juni 2015 ;) men tänkte inte jobba länge som det, bara kort period. Tänkte sedan plugga upp jag med! :)

5 Mia Forsberg:

skriven

Usch vad hemskt!

Ja precis det är som vanliga bullar men istället för fyllning med smör, socker och kanel så tar du nutella och blandar med 50 gram rumstempererat smör och lite socker. Minns dock inte hur mycket socker men det står i receptet på min blogg :) Det är sååå gott!

Åh vad skoj med 50-årskalas! Hoppas ni hade trevligt :)

6 Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan:

skriven

Usch, vad hemskt... skickar styrkekramar till dig! <3

Sv: Jao, visst är dem! Jag älskar Weheartit. Kan inte få nog av den sidan (:

Jag med! Hans röst är verkligen magisk!

Det skulle kunna vara vädret. Det påverkar oss människor antingen vi vill det eller ej.

Massvis med kramar till dig fina du! <33

7 Life of Johanna:

skriven

Beklagar. Och tråkigt att det skall ske på offentlig plats, men samtidigt bra, för då finns det vittnet och de som begår brottet kan få sitt straff!

8 danten89:

skriven

Usch usch
Men vad ska man göra?

Oj då var det ju världens kalas? :D
Både efterrätt och fika^^
GOTT!

Precis :P

Hur är det idag?
Vad ska du göra denna söndag?

kram

9 Petra:

skriven

Fy vad hemskt

Sv ja det var första gången jag gjorde lasange och den blev veklingen god jag är supernöjd med gårdagen

Tack min lördag var kanonbra hoppas sin lördag också var bra

Du får ha en mysig söndag

10 NICOLE:

skriven

Nej fyyyy vad hemskt!!! :(

11 Beatrice:

skriven

Usch fy fan vad hämskt.. :/ Vet dom varför han blev mördad? :( finns om du behöver prata..

Jag ska på middag hos mamma och mysa med våran nya kattunge som vi fick i dag :D
Hur mår dudå? kram

12 JoJo:

skriven

fy fan vad hemskt med mord! :( jag beklagar! min moster blev mördad för lite över fem år sedan :'(

sv; jag älskar också langos, det är så jävla gott! :D
nej det låter och ser jättegott ut. har inte smakat dom än ^^
vad är du sugen på att göra för motiv då? :)
kramar

13 Millan :

skriven

Hemskt hemskt :-(

14 ✫ Fru Eriksson:

skriven

Fy,så hemskt - Gör ont i ♡
R.I.P Andjelo

/Kram till dig!

15 milina.blogg.se:

skriven

Fyfan :( vila i frid!

16 Kashaya:

skriven

Usch vad otäckt...

17 Pernilla:

skriven

Jag orkade inte läsa allt nu, på en gång. Måste hämta mig en stund. Allt blir så påtagligt när man själv har en relation till händelsen på något vis. Det är fruktansvärt att man måste bli "väckt" på det viset för att börja bry sig.
Styrkekram så länge....
/P

18 Boel:

skriven

Ursh vad hemskt :( Vila i frid!

Sv: Tack så jätte mycket :)

Kommentera här: