Fel på människor??

Ibland undrar jag vad det är för fel på människor!!!
 
I går efter jobb var bussen sen som vanligt.
Vilket resulterade i att när den väl kom så var den full med människor. 
 
Väl framme i Hyllie och vi stannade så hoppade jag av bland de första. 

Där var en kvinna med barnvagn och bussen hade inte sänkts ner så hon kom inte av.
 
Folk suckade, trängde sig förbi och svor för sig själv.
 
Jag fick gå tillbaka, släppa alla mina 3 påsar, platsa hunden (som är rädd för bussen och trafiken), trampa på hennes koppel och hjälpa den stackars tjejen ner. 
 
MINST 20 personer hade då redan trängt sig förbi henne!! 
Idioter!! 
 
Vad är det för fel på människor?
Kan man inte offra 20 sekunder av sitt liv för att hjälpa en annan människa???
 
 
1 milina.blogg.se:

skriven

Herregud! Folk är så jäkla egoistiska!

2 milina.blogg.se:

skriven

Herregud! Folk är så jäkla egoistiska!

3 Life of Johanna:

skriven

åh sånt gör mig så arg!!!!! :( Varför kan man inte bara hjälpa en människa?!

Ja, vi har ju haft bostadsrätt nu så har kunnat göra en del där med, men det skall bli otroligt skönt med hus!

4 jossan:

skriven

Jösses, ibland blir man ju bara trött på allt folk! Klart att man ska hjälpa någon när det är liksom så uppenbart när man tillochmed går förbi, usch!

sv: Ja men det blev himla gott faktiskt, jättebra kombination ;)

5 yasmine mamma till dennis:

skriven

bra gjort trist att folk bara går förbi sådant gör mig så less. eller sådana som låtsas att inte se.
kram till dig

6 Tea:

skriven

Shit alltså, hur kan ens folk bete sig så?? Men vilken tur att du hjälpte henne, blev verkligen inte överraskad över att det var just du, för du är verkligen så omtänksam och rar vännen! =) <3

SV: Åh hihi men vad glad jag blir, tack fina du! och jag kan verkligen tänka mig att betala räkningar inte är det roligaste, hihi ;)
ha en riktigt fin fortsättning på kvällen gumman, kramar! <3

7 Boel:

skriven

Ursh vad dålig stil :/

Sv: Ja det är väldigt gott :)
- Jag har varit på resturang med mina vänner :)
Vad har du gjort idag? :)

8 Flisan:

skriven

sv: tack detsamma :D

9 Kajsa-Stina:

skriven

Det är så jävla irriterande att se att sånt här händer i dagens samhälle! Helt jävla sjukt att inte kunna "offra" lite av sin "dyrbara" tid att hjälpa en annan människa. Man blir bara så trött alltså.

sv: Absolut inte. Dom skämmer bara ut sig för resten av livet av att vara med i en dokusåpa :S

Ja lax är såå gott och man kan ju variera den så mycket med olika såser/röror tex :D

Kul med 50års fest! Och det är alltid kul att vara hemma och påta på och möblera tycker jag :)
Hoppas annars du mår bra idag och hittar på nåt skojigt :D
kramar

10 ♡ Daniella:

skriven

Jag blir verkligen så arg på sånt! Att folk inte kan hjälpa andra? Tänk när de själva får samma problem..

Kommentera här: