En mammas lott här i livet.

Vissa dagar har man inget att skriva och vissa bara väller inspirationen till en.

Dagen har spenderats hemma, med någon paus ute med hunden.
Håller på att städa, plocka och tvätta. 
 
Plockar undan innan man lägger sig, plockar undan när barnen gått till skolan, plockar undan innan man ska laga mat.....
En mammas lott här i livet.
 
Och nä, det blir inte bättre när dom blir äldre!
Miranda som är 13år är värst. Slänger allt där hon står. 
Men jag är inte bitter. De ser till så jag har något o göra ju ;)
 
Nä, nu är denna kaffepausen slut. Tvättmaskinen piper för fullt!! 
 
 
1 Yvonne Kvant:

skriven

Ja, så är det tyvärr. jag känner igen det men någon stans sätter det tydligen sig ändå. Var sak har en plats att vara på,men det är bara så svårt i bland att hitta denna plats.Det fanns inte många gånger som man kunde se vad det var för golv som fanns i rummet.Jag vet inte vem som var envisast med att försöka få fram färgen på det.Det bästa knepet jag hade i bland var när du kom hem med en kompis, vännen fick sitta i köket tills det gick att komma in i rummet, eller ingen fick sova över i den röran, då blev det fart på dig (ibland) då åkte till och med den rena tvätten på en ny omgång.>Ibland stängdes dörren bara och eftersom jag hatar stängda dörrar så fick du inte ha rummet vid köket. Puss på dig och fortsätt och kämpa. Det är nog bara ett par år till.

Kommentera här: